Da li je brak samo za imućne?
Tekst preuzet: Ifran Hajrudin Klica, objavljeno 2018. godine.
Stupajući u brak čovjek se odaziva i Poslanikovoj, sallallahu alejhi ve selleme, naredbi: “O skupino mladića ko od vas ima mogućnosti neka se oženi to će mu sačuvati pogled i stidno mjesto, a ko ne može neka posti on će mu biti zaštita.” (Buharija i Muslim)

Brak obuhvata sve navedeno
Riječ mogućnost koja je spomenuta u hadisu obuhvata više značenja. Neki učenjaci su rekli da to znači da čovjek bude sposoban da ima spolni odnos.
Drugi su rekli da se to odnosi na potrepštine koje brak zahtijeva i tome slično.
Nema smetnje da izraz obuhvata sve ove stvari, jer bez sumnje, osoba koja stupa u brak treba da bude zdrava i sposobna za bračni život, kako ne bi naštetila drugoj strani i treba da bude ozbiljna i spremna da snosi obaveze i odgovornosti koje brak zahtijeva.
Međutim, osobama koje se ustručavaju ženiti iz straha od obaveza koje brak sa sobom nosi i bježeći od poteškoća na koje mogu u braku naići, islam skreće pažnju na to da je brak put do neovisnosti, te da će ih Uzvišeni Allah, pomoći i dati im snage da savladaju poteškoće i neimaštinu.
Uzvišeni kaže:
“Udavajte neudate i ženite neoženjene, i čestite robove i robinje svoje; ako su siromašni, Allah će im iz obilja Svoga dati. Allah je neizmjerno dobar i sve zna,” (Nur, 32)

Pomoć
Abdullah b. Mesud je rekao: “Tražite bogatstvo u braku.”
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
“Trojici ljudi Allah se obavezao pomoći: onome ko se ženi želeći se sačuvati poroka, robu koji se želi otkupiti i borcu (gaziji) na Allahovom putu.” (Tirmizi. Nesai, Ibn Madže i Ahmed)
Izgovor da se ne ženi
Zato kažem da je čovjeku dovoljno da započne sa brakom sa malo novca, te da ne treba imati izgovor da se zbog toga ne ženi, jer Uzvišeni Allah je obećao onima koji uđu u brak da će im iz Njegovog obilja dati.
Mnogobrojni su primjeri mladih koji su nakon stupanja u brak uspjeli da obezbijede dobre životne uslove. Jer da je bogatstvo uslov za brak, onda bi se samo imućni ženili, što je netačno i nema smisla.

Historijski primjer
A imamo i primjer u najboljim generacijama koji su bili siromašni a ženili su se.
Kada se jedan ashab želio oženiti jednom ženom Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, mu je rekao:
‘Daj joj odjeću (kao mehr)!‘, – ‘Nemam odjeće!‘, odgovori čovjek. ‘Daj joj barem gvozdeni prsten!‘, reče Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem.
Nakon što mu se čovjek ponovo ispriča, Poslanik ga, sallallahu alejhi ve sellem, upita:
‘Koliko Kur‘ana znaš napamet?‘ ‘Toliko i toliko‘, odgovori on. ‘Udajem je za tebe na osnovu tog dijela Kur‘ana, koji znaš napamet!‘, reče Poslanik , sallallahu alejhi ve sellem.“ (Buharija)

Omladina sve kasnije stupa u brak
Nažalost, zadnjih deceniju ili dvije, omladina sve kasnije stupa u brak, zbog nekog vještačkog nametnutog standarda, poput toga da čovjek mora imati sve obezbijeđeno, ili zbog školovanja, a svakako i zbog lako dostupnog nemorala na svakom koraku.
Zato je institucija porodice jako oslabljena, i nemoral i razne krize sve više uzimaju maha. A loše posljedice takvog odnosa sve više postaju očite, a tiču se prije svega fizičkog i psihičkog zdravlja… (mojinfo.ba)
Da li je brak samo za imućne?