INTERNET TRGOVINA – Kupovno ponašanje, prava potrošača i razvoj ove trgovine na domaćoj teritoriji (II)
Izvor: Potrošački blog.
Ukoliko niste pročitali prvi dio teksta otvorite ovaj link.
Osnovne kategorije e-trgovine koja danas postoje su:
1. Trgovina među poslovnim subjektima;
2. Trgovina usmjerena na tržište potrošača;
3. Kategorija koja se odnosi na procese u kojima tvrtka, vlada i druge organizacije koriste Internet za kupovinu i prodaju.
Drugim riječima, tri su osnovna oblika trgovine, poslovanje među subjektima, poslovanje usmjereno na potrošače i zadovoljavanje njihovih potreba kao treća kategorija odnosno poslovanje između vladinih i sličnih organizacija u svrhu kupovine potrebnih roba i usluga.
Zajedničko svemu navedenom jeste odsustvo fizičkog kontakta sa kupcem. Kako bi se roba kupcu isporučila u što kraćem roku, dostavne usluge su morale također biti unaprijeđene u inovativnije odnosno napredne oblike.
Takvim tehnološkim destinacijama ističe se trgovina Amazon, koja nudi neograničenu besplatnu dostavu za zadovoljstvo kupaca. Online kupovina je danas sastavni dio e- poslovanja i omogućuje posjetitelju naručivanje proizvoda putem interneta. Predstavlja uglavnom vrlo brzi i često povoljniji oblik kupovine od klasičnih kanala.
Danas, ako se izuzme globalizacija kao proces, koji je svoj vrhunac ostvarila na kraju 20 stoljeća, dva ključna faktora koja danas oblikuju ponašanje potrošača i trgovaca su ubrzani tehnološki razvoj i krize. Tehnologija je omogućila ljudima veliki skok u napretku koji nisu mogli ni zamisliti, a u tom pogledu razvila se i e- trgovina koja danas ima veliki značaj. Stoga je moguće utvrditi da e – trgovina jako brzo razvija koji danas koriste ovakav oblik trgovine premašio je 70 posto populacije starije od 16 godina u Evropskoj Uniji.
Najveći udio u tome zauzimaju mlađe generacije potrošača. Prema istraživanjima iz 2011. godine, mladi potrošači su ispitani o upotrebi interneta na dnevnoj bazi. Što se tiče motiva upotrebe interneta najčešći su bili sadržaj, prilagodba, udobnost, društvo, izbor i sniženi troškovi, kao i sveprisutnost, pronalaženje jedinstvenih proizvoda, dostupnost informacija i elektronička socijalizacija.
Većina ispitanika izjavila je kako koristi online kupovinu, uglavnom za ulaznice za kino, koncerte i razne slične događaje, za kupovinu odjeće, obuće i modnih dodataka, za knjige, hranu, piće i za drugo. Iz svega navedenog je moguće reći kako mlađa populacija potrošača sve više koristi internet, pogotovo za Online kupovinu. Ipak pitamo se kakvo je kupovno ponašanja i koja prava potrošači mogu ostvariti u pogledu kupovanja putem interneta tj. internet trgovine.
Nastavit će se… (mojinfo.ba)
INTERNET TRGOVINA – Kupovno ponašanje, prava potrošača i razvoj ove trgovine na domaćoj teritoriji (II)