Internet trgovina: Proces donošenja odluka o kupovini
Izvor: Potrošački blog.
Ukoliko niste pročitali prvi dio teksta otvorite ovaj link, a ukoliko niste čitali drugi dio otvorite ovaj link. Za treći dio otvorite ovaj link.
Da bi se razumjelo ponašanje potrošača treba se razmotriti model njihovog ponašanja. Model od pet faza se u velikoj mjeri koristi za razumijevanje procesa kupovine. Faze modela su sljedeće a to su prije svega Prepoznavanje problema, traženje informacija, ocjena alternativa, odluka o kupovini, te ponašanje nakon kupovine.
Potrošači ne moraju proći svih ovih pet faza, već mogu preskočiti neke od njih. Model pruža dobar okvir jer obuhvata cijeli proces kupovine sa kojim se potrošači suočavaju.
Model od pet daza se može primijeniti i za internet trgovinu. Istraživanje provedeno u Finskoj i Ssjedinjenim Američkim Državama koristeći ovaj model je pokazalo pozitivne faze između različitih faza modela i povećane kupovine putem interneta. Naime potrošači koji više traže informacije na internetu kupuju prozvode češće, količina vremena potrošena na evaluaciju proizvoda rezultira većom kupovinom proizvoda i također često ponovljenom kupovinom.
Ponovljena kupovina
Ponovljena kupovina je izrazito bitna u kontekstu internet trgovine. U internet trgovini kupac može jako lako zamijeniti trgovca ili proizvođača proizvoda zbog lake dostupnosti, što u fizičkim trgovinama ne mora biti slučaj. Pristup gotovo savršenim informacijama poput cijene i dostupnosti proizvoda kod različitih trgovaca čini zadržavanje kupca i ostvarenje ponovljene kupovine mnogo teži zadatak. Ipak, poput tradicionalnog kupovanja, ponašanje potrošača u kontekstu interneta postaje navika nakon nekog vremena.
Jednom kada se kupac navikne na neku stranicu, kupovanje postaje učestalo, te je ponovna kupovina putem određene stranice na internetu jednaka ponovnoj kupovini određene marke tradicionalnim putem.
Rezultati istraživanja pokazuju da je ponovna kupovina povezana sa zadovoljstvom kupovine, ali i da je ona konzistentna razmatrajući kategorije. Učestalost ponovne kupovine je najviša za jeftinije proizvode poput knjiga i glazbe. Ponovljena kupovina u određenoj trgovini se također razlikuje ovisno o proizvodu. Artikli poput knjiga i glazbe se kupuju kod različitih proizvođača, dok se odjeća kupuje u manjem broju trgovina.
Nastavit će se… (mojinfo.ba)
Internet trgovina: Proces donošenja odluka o kupovini