Kupovno ponašanje potrošača putem interneta
Izvor: Potrošački blog.
Ukoliko niste pročitali prvi dio teksta otvorite ovaj link, a ukoliko niste čitali drugi dio otvorite ovaj link.
Ponašanje potrošača je proces koji se odnosi na akcije kupaca od spoznavanja potrebe do potrošača nakon konzumacije proizvoda ili usluge. U internet okruženju ponašanje kupaca se razlikuje od tradicionalnog okruženja.
Određeni segmenti kao traženje informacija i stavova o komunikacijskim tehnologijama mogu imati utjecaj na ponašanje kupaca na internetu. Ponovljena kupovina i ponašanje nakon kupovine na internetu se također može razlikovati od tradicionalne trgovine. Dobar pristup informacijama i velika konkurencija na internetu može promijeniti ponašanje potrošača.
Ponašanje potrošača na internetu se razlikuje zbog uticaja modernih komunikacijskih tehnologija, pogotovo mobilnih tehnologija. Četiri utjecaja na ponašanje potrošača koji mogu biti istaknuti su sljedeći
1. Interna mišljenja i stavovi potrošača koji su rezultat psihološkog i sociološkog utjecaja.
2. Eksterni utjecaji na potrošača koji su rezultat marketinške aktivnosti i objavljeni su iz perspektive marketinga i ekonomije.
3. Eksterne okolnosti iz okruženja kao što su etički problemi, problemi održivog razvoja,problemi globalizacije i slično.
4. Potrošačeve promjene u percepciji, pažnji, vjerovanjima i ponašanju radi efekta informacijske i komunikacijske tehnologije i to pogotovo mobilne tehnologije.
Faktori
Postoji više faktora koji utiču na kupovinu putem interneta. Prema rezultatima istraživanja, potrošači sa većim iskustvom korištenja interneta imaju veću sklonost traženju informacija na stranici, dok struktura stranice nama utjecaj na ponašanje potrošača o stranici.
Učinkovitost informacijskog sadržaja ima pozitivan utjecaj na daljnje pretraživanje stranice i interakciju sa stranicom. Zabavni aspekti stranice imaju pozitivan utjecaj na istraživanje sadržaja i interakciju. Interakcija sa stranicom ima najveći utjecaj na pretkupovnu evaluaciju.
Internet trgovina razliku je od one fizičke trgovine na više načina koji utječu na donošenje kupčevih odluka. Četiri elementa koji razlikuju internet trgovinu su sljedeći:
1. Kupci ne namjeravaju kupovati proizvod na internetu već kupuju proizvod koji je ekskluzivno dostupan putem interneta.
2. Potrošači ne mogu koristiti svoja osjetila prilikom kupovine proizvoda da bi donijeli odluku o kupovini.
3. Mogućnost potrošača da prikupi informacije i uporedi proizvode ponuđene na internetu ovisi o mogućnosti, vještinama i iskustvu sa informcijskim i komunikacijskim tehnologijama.
4. Stavovi prema tehnologiji i pouzdanost u takvu tehnologiju imaju veliki utjecaj na odluku o kupovini.
Nastavit će se… (mojinfo.ba)
Kupovno ponašanje potrošača putem interneta