Kako potrošači mogu ostvarivati svoja prava u vezi sa povećanjem cijena, isticanjem reklamacija i garancijom proizvoda na tržištu (III)
Izvor: Tarik Osmanhodžić, Potrošački blog.
Ukoliko niste pročitali prvi dio teksta otvorite ovaj link, a ukoliko niste pročitali drugi dio teksta otvorite ovaj link.
Nedostatak na proizvodu i prava potrošača u slučaju nedostataka na proizvodu
Koja prava potrošači imaju u slučaju nedostatka na proizvodu – Dakle, u slučaju nedostatka na proizvodu potrošači imaju pravo da u skladu sa članom 18 Zakona o Zaštiti potrošača u Bosni i Hercegovini pismeno obrate trgovcu koji je dužan postupiti u skladu sa učinjenim izborom potrošača tj. dužan je zamijeniti proizvod sa nedostatkom drugim istovjetnim novim ispravnim proizvodom ili vratiti plaćeni iznos ili ukloniti nedostatak o svom trošku.
Ukoliko trgovac osporava postavljeni zahtjev dužan je potrošaču odgovoriti u pismenoj formi u roku postavljanja zahtjeva. Ukoliko trgovac ne odgovori na zahtjev potrošača, predlaže se pismrno obraćanje upravi za inspekcijske poslove.
Koja prava imaju potrošači u slučaju neispravnosti proizvoda sa garancijom- Potrošač može u slučaju neispravnog funkcionisanja stvari za vrijeme garantnog roka tražiti popravku ili zamjenu stvari od trgovca bez obzira kada se taj nedostatak u funkcionisanju pojavio. Prema članu 501 Zakona o obligacionim odnosima predviđeno je pravo potrošača da prvo traži popravku a onda zamjenu.
Da li garancija vrijedi za sve slučajeve neispravnosti proizvoda – Garantnim listom je definisano koji kvarovi obuhvaćeni garancijom. Obično se predviđa da garancija ne važi ako kupac nije koristio stvar u skladu sa njenom namjenom, nije je uredno održavao ili kada stvar ne funkcioniše ispravno zbog spoljnih razloga.
Šta ako proizvod nije ispravan, a nema garancije – U tom slučaju se primljenjuje odredbe o materijalnim nedostacima na stvari Zakona o Obligacionim odnosima i kupac ima pravo zahtijevati od prodavca da nedostatak ukloni, da mu preda drugu stvar bez nedostatka, može zahtijevati sniženje cijene ili raskid ugovora.
Šta učiniti u slučaju neusaglašenosti cijene na kasi i na polici – U slučaju neusaglašenosti cijene potrebno je reagovati odmah prema trgovcu jer je cijena na prouzvodu mjerodavna i nju su uračunati svi porezi, doprinosi i takse. Prodajna cijena mora odgovarati prodajnoj cijeni iz knjige popisa. U suprotnom radi se o prekršaju u smislu odredbi u Zakonu o zaštiti potrošača BiH. Za nastavak čitanja otvorite ovaj link. (mojinfo.ba)
Kako potrošači mogu ostvarivati svoja prava u vezi sa povećanjem cijena, isticanjem reklamacija i garancijom proizvoda na tržištu (III)