Kako potrošači mogu ostvarivati svoja prava u vezi sa povećanjem cijena, isticanjem reklamacija i garancijom proizvoda na tržištu (III)
Izvor: Potrošački blog.
Ukoliko niste pročitali prvi dio teksta otvorite ovaj link, a ukoliko niste pročitali drugi dio teksta otvorite ovaj link.
Nedostatak na proizvodu i prava potrošača u slučaju nedostataka na proizvodu
Koja prava potrošači imaju u slučaju nedostatka na proizvodu – Dakle, u slučaju nedostatka na proizvodu potrošači imaju pravo da u skladu sa članom 18., Zakona o Zaštiti potrošača u Bosni i Hercegovini pismeno obrate trgovcu koji je dužan postupiti u skladu sa učinjenim izborom potrošača tj. dužan je zamijeniti proizvod sa nedostatkom drugim istovjetnim novim ispravnim proizvodom ili vratiti plaćeni iznos ili ukloniti nedostatak o svom trošku.
Ukoliko trgovac osporava postavljeni zahtjev dužan je potrošaču odgovoriti u pismenoj formi u roku postavljanja zahtjeva. Ukoliko trgovac ne odgovori na zahtjev potrošača, predlaže se pismrno obraćanje upravi za inspekcijske poslove.
Koja prava imaju potrošači u slučaju neispravnosti proizvoda sa garancijom?
Potrošač može u slučaju neispravnog funkcionisanja stvari za vrijeme garantnog roka tražiti popravku ili zamjenu stvari od trgovca bez obzira kada se taj nedostatak u funkcionisanju pojavio.
Prema članu 501 Zakona o obligacionim odnosima predviđeno je pravo potrošača da prvo traži popravku, a onda zamjenu.
Garancija
Da li garancija vrijedi za sve slučajeve neispravnosti proizvoda – Garantnim listom je definisano koji kvarovi obuhvaćeni garancijom. Obično se predviđa da garancija ne važi ako kupac nije koristio stvar u skladu sa njenom namjenom, nije je uredno održavao ili kada stvar ne funkcioniše ispravno zbog spoljnih razloga.
Šta ako proizvod nije ispravan, a nema garancije – U tom slučaju se primljenjuje odredbe o materijalnim nedostacima na stvari Zakona o Obligacionim odnosima i kupac ima pravo zahtijevati od prodavca da nedostatak ukloni, da mu preda drugu stvar bez nedostatka, može zahtijevati sniženje cijene ili raskid ugovora.
Cijena nije ista kao na polici
Šta učiniti u slučaju neusaglašenosti cijene na kasi i na polici – U slučaju neusaglašenosti cijene potrebno je reagovati odmah prema trgovcu jer je cijena na prouzvodu mjerodavna i nju su uračunati svi porezi, doprinosi i takse.
Prodajna cijena mora odgovarati prodajnoj cijeni iz knjige popisa. U suprotnom radi se o prekršaju u smislu odredbi u Zakonu o zaštiti potrošača BiH. Za nastavak čitanja otvorite ovaj link. (mojinfo.ba)
Kako potrošači mogu ostvarivati svoja prava u vezi sa povećanjem cijena, isticanjem reklamacija i garancijom proizvoda na tržištu (III)