Kako potrošači mogu ostvarivati svoja prava u vezi sa povećanjem cijena, isticanjem reklamacija i garancijom proizvoda na tržištu (IV)
Izvor: Potrošački blog.
Ukoliko niste pročitali prvi dio teksta otvorite ovaj link, a ukoliko niste pročitali drugi dio teksta otvorite ovaj link. Za treći dio otvorite ovaj link.
Način podnošenja reklamacije
Potrošač podnosi reklamaciju na mjestu kupovine proizvoda usmeno ili u pismenom obliku. Ukoliko trgovac ne uvažava usmenu reklamaciju, potrošač treba svakako uložiti pismenu reklamaciju na licu mjesta ili preporučenom pismu sa povratnicom. Rok u kojem potrošač treba dobiti odgovor je osam dana. Ako potrošač ne dobije odgovor ili je taj odgovor negativan, tj ako trgovac osporava materijalni nedostatak na proizvodu, treba se pod hitno obratiti nadležnoj inspekciji.
Materijalni nedostatak na proizvodu i problemi prilikom reklamacije su razlog sve brojnijih žalbi potrošača. Činjenica je da je potrošač slabija strana na tržištu, te da trgovac raspolaže sa više znanja i informacija o proizvodima koje prodaje, te može dovesti do neravnoteže na tržištu na štetu potrošača. Zakon o zaštiti potrošača BiH pruža visoki nivo zaštite pojedinca kao potrošača, sa dobrim izgledima da ostvari svoja prava.
7 NAJVEĆIH PROBLEMA I 7 NAJČEŠĆIH PREPORUKA POTROŠAČIMA
Koji su rokovi za reklamaciju proizvoda sa nedostatkom- Kako je već rečeno, inače je rok osam dana,ako je nedostatak vidljiv, međutim ako je nedostatak skriven u tom slučaju podnosi se u roku od dva mjeseca i to pismenim putem.
Prilikom reklamiranja proizvoda sa nedostatkom trgovac se ograđuje od svake odgovornosti, i upućuje potrošača da se obrati ovlaštenom serviseru ili dobavljaču- Odgovornost za nedostatak je na trgovcu, potrošač dakle podnosi reklamaciju trgovcu, a ne dobavljaču ili serviseru.
Prilikom kupovine proizvoda rečeno vam je da imate pravo na zamjenu proizvoda u roku od tri dana. Nakon insteka tog roka proizvod se mora dostaviti servisu na popravak – Ovo je zakonski neosnovano jer posebni rok je dva mjeseca od otkrivanja nedostatka, opći rok je dvije godine od dana kupovine i odgovornost je uvijek na trgovcu.
U slučaju reklamacije trgovac vas upućuje serviseru da proizvod odnesete ili pošaljete o vlastitom trošku- Popravak u zakonskom roku ne smije stvoriti dodatne troškove potrošaču. Trgovac je dužan o vlastitom trošku ukloniti nedostatak na proizvodu i snositi troškove transporta sve do servisera.
U zakonskom roku predali ste proizvod servisu na popravak – Zakon ne propisuje precizne rokove, već samo razuman rok. Ako serviser uništi ili izgubi koji je potrošač dao na popravak, dužan je u roku od tri dana popraviti oštećenje, ako se na taj način ne smanjuje vrijednost i upotrebljivost proizvoda. Ako ni to nije moguće, trgovac je dužan potrošaču isporučiti novi proizvod.
Predali ste proizvod na popravku pri kraju zakonskog roka, šta ako se nakon isteka roka ponovo pojavi kvar- Odgovornost za nedostatak se u slučaju popravke produžuje za onoliko koliko je neko bio lišen upotrebe proizvoda, u slučaju da se radi o manjem nedostatku. Onda kada se zbog neispravnosti vrši zamjena proizvoda ili bitni popravak stvari, zakonski rok ponovo počinje teći od dana zamjene. U slučaju da je zamijenjen ili popravljen samo dio stvari, zakonski rok počinje teći samo za taj dio.
Proizvod ste kupili na sniženju ili akcijskoj prodaj i- Pravo na reklamaciju imaju potrošači na svaki proizvod bez obzira na to da li je kupljen ili snižen u maloprodaji. Potrošač nema pravo reklamirati onaj proizvod na koji je trgovac dao upozorenje i zbog kojeg je proizvod bio snižen. Nastavit će se… (mojinfo.ba)
Kako potrošači mogu ostvarivati svoja prava u vezi sa povećanjem cijena, isticanjem reklamacija i garancijom proizvoda na tržištu (IV)