Kako potrošači mogu ostvarivati svoja prava u vezi sa povećanjem cijena, isticanjem reklamacija i garancijom proizvoda na tržištu (VI)
Izvor: Potrošački blog.
Ukoliko niste pročitali prvi dio teksta otvorite ovaj link, a ukoliko niste pročitali drugi dio teksta otvorite ovaj link. Za treći dio otvorite ovaj link, za četvrti dio otvorite ovaj link, za peti dio ovaj link.
Institucija Ombusmena za zaštitu prava potrošača
Dakle, žalbe potrošača u BiH provode se pred Institucijom Ombusmena za zaštitu potrošača kao i Vrhovnim Sudom Federacije BiH. Međutim , najznačajnija institucija za ostvarivanje prava potrošača jeste upravo Institucija Ombusmena za zaštitu potrošača. Pravila rada Institucije Ombusmena reguliraju rad Institucije Ombuemena za zaštitu potrošača u Bosni i Hercegovini u skladu sa članom 100 Zakona o Zaštiti potrošača. Institucija Ombusmena za zaštitu potrošača ima sjedište u Mostaru.
Ombusman u svom radu ima sljedeće dužnosti:
– pružati informacije o pravima i obavezama potrošača i davati podršku udruženjima potrošača u njihovim aktivnostima
– pratiti ili predlagati aktivnosti u vezi sa odnosom kompanija-potrošač
– istraživati aktivnosti na tržištu usmjerene prema potrošaču po službenoj dužnosti
– donositi odluke ili preduzimati druge mjere u slučajevima pritužbi potrošača ili kršenja dobrih poslovnih običaja
Ombusman za zaštitu potrošača u BiH ovlašten je da
1. izdaje instrukcije za prestanak provođenja aktivnosti koje su u suprotnosti sa potrošačkom legislativom i da iznosi te instrukcije pred sud
2. pokreće postupak pred nadležnim sudom
3. pokreće postupak pred nadležnim sudom u slučajevima za naknadu štete nanesene kolektivnom interesu potrošača, u skladu sa odredbama ovog zakona
U obavljanju svojih dužnosti Ombusman će davati prioritet onim problemima čije je riješavanje od najvećeg značaja za potrošače i neće preduzimati mjere o pitanjima pritužbi potrošača koje su manje važnosti. Ombusmen za zaštitu potrošača svake godine podnosi izvještaj o svom radu Vijeću Ministara BiH i njegova pravila rada stupaju na snagu davanjem saglasnosti Vijeća Ministara BiH. (mojinfo.ba)
Kako potrošači mogu ostvarivati svoja prava u vezi sa povećanjem cijena, isticanjem reklamacija i garancijom proizvoda na tržištu (VI)